2 Mayıs 2014 Cuma

PEKMEZLİ KEK

Can sıkıntısından arada farklı kek denemeleri yapınca ufak tefek sorunlar çıkıyor ama bu defa ucuz kurtardım vaziyeti galiba :) 

Önceden planlamadığım için yumurtaları dolaptan çıkarıp kullandığımdan sıvı malzemeleri koyduktan sonra bir kahve fincanı da ılık su ilave ettim. Keki fırına vermeden önce kıvamı iyi gördüğüm için yuvarlak kelepçeli kalıba koydum.Lâkin pişerken kek kabardı ve altı üstü pişmiş gibi görünen keke kürdanı batırınca vaziyet anlaşıldı ki içi pişmemiş.Velhasıl keki pişsin diye biraz daha fırında bıraktım ama çıkarınca alt kısımda ince bir tabaka yanık vardı.Allah'tan kendimize yaptığımız için keki dinlendirdikten sonra dilimleyip altının yanık kısmını keskin bir bıçakla temizleyip öyle servis ettim evdekilere.
::Gelelim malzeme ve yapılışına::
Malzemeler
4 yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı dut pekmezi
 yumurtalar dolaptan çıktığı için (1 kahve fincanı ılık su) ilave edildi
1 kahve fincanı sıvı yağ
7-8 kahve fincanı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
üzerine elma dilimleri
Yapılışı
Yumurtaları karıştırma kabına koyup biraz havalansın diye
vanilya ile birlikte iki-üç dakika çırpıyoruz.Sonra şekeri ilave edip 15-20 dakika kadar daha karıştırıp pekmezi, suyu ve sıvı yağı ilave edip bir tur çırptıktan sonra kabartma tozu ile birlikte elediğimiz unu koyuyoruz.Unu koyduktan sonra çok az karıştırıp kalıba döküyoruz.Üzerine elma dilimlerini yerleştirdikten sonra fırınımız soğukken kek ayarında (160-170 derecede) ve 35-40 dakika kadar pişiriyoruz.
Kekin pişme derecesi ve zamanı her fırında farklılık göstereceği için önceden pişirdiğiniz keklerden memnun kaldıysanız yine o ayarda pişirmenizi tavsiye ederim.

::DİP NOT::
Bu keki aslında dün yaptım ama tam neticesini görüp öyle paylaşmak istedim.
Size tavsiyem bu keki ya cupcake kalıplarında ya da normal fırın tepsisine döküp fırına vermenizdir.
Çünkü malzemenin içinde pekmez olduğundan derin bir kalıpta benimki kadar iyi sonuç vermeyebilir.

::İKİNCİ BİR DİP NOT DAHA::
Yumurtaları dolaptan önceden çıkarıp kullanacaksanız benim gibi su ilave etmeyiniz.
Bir de pekmezi 3 değil 2 fincan da koyabilirsiniz ama unu bir miktar azaltmanız gerekir.
Dolayısıyla unu koyarken 6 fincandan sonrasını ihtiyaç halinde ilave edilmesi kıvamı tutturabilmek için iyi olur.

4 yorum:

  1. ooo SÜPER VALLAHİ. Ellerien sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık ablam bizim evdede pekmezli kekler sevilir mmm bi filim aldim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Ayşe Hanım, sizinki kadar olmasa da biz de az buçuk bir şeyler yapıyoruz işte kendimizce :)

      Sil

Siz mesajınızı bırakın, ben haber veririm :)
Gününüzün güzel geçmesi dileklerimle...
GÜLTER ÖZGÜR