15 Nisan 2014 Salı

AVAKADOLU DİP SOS

Sen fotoğraf çekmiyor muydun, dip sos ne alaka demeyin :) Sonuçta biz fotoğraf meraklıları da insanız ve aç gezemiyoruz.Elbet evdekileri de aç bırakmıyoruz yani.İllaki bir şeyler pişirip, taşırıp, hazırlayıp sofra kuruyoruz :)
Bu tarif de karşı komşum Necla ablaya ait.İlk defa onda tatmıştım bu dip sosu.Çok lezzetli bulduğum için tarifini de istedim. Sağ olsun beni kırmadı ve bu güzel dip sosu bende ara ara yapıyorum. Ama itiraf edeyim çok ekmek yediriyor :)
::Tarife gelince::
2 avakado
3 diş sarımsak
3 dolu kaşık süzme yoğurt
1 limonun suyu
tuz
İlave olarak yukarıda görmüş olduğunuz sosa ben 2-3 yaprak feslikan (fesleğen) koydum.
Bütün malzemeleri rondodan geçiriyoruz ve birazını kaseye koyup üzerini süsleyerek servis ediyoruz.Fazlasını bir saklama kabına koyup buzdolabına kaldırıyoruz.Buzdolabında 2-3 gün tazeliğini koruyor.
Aman diyeyim lezzetine kapılıp yerken kantarın topuzunu kaçırmayın emi :)
Afiyet şeker olsun.

3 yorum:

  1. Yoğurtla avokado çok yakışmış olmalı.. Ellerine sağlık.. Afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil
  2. bu avakado ne büyük nimett,bi dolu faydası var.:)
    ellerine sağlık ablacımm..
    bir de bu şekilde deneyeceğim inşalahh..:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Daha dün konuştuk bu sos hakkında. İnternetten tarif bakayım diyordum ki imdada yetiştiniz. Sağolun varolun Gülter Hanım...

    YanıtlaSil

Siz mesajınızı bırakın, ben haber veririm :)
Gününüzün güzel geçmesi dileklerimle...
GÜLTER ÖZGÜR